Indicație stranie din partea Ministerului Transportului: Locuitorii suburbiilor nu pot ajunge la Bălți

11 Februarie 2017 390

Un episod din viața de zi cu zi în afara celor două capitale: șefia Agenției Naționale Transport Auto, cunoscută ca ANTA, a decis că autobusele și microbuzele din suburbii nu trebuie să intersecteze hotarul orașului. Dacă în Moldova legile și indicațiile ar fi fost respectate mereu cu strictețe, pasagerii din Răuțel, de exemplu, ar fi trebuit să coboare din autobuse și microbuze la pod, iar mai departe, să ajungă pe jos pînă la prima stație din oraș, la circa un km distanță.

Transportatorilor din suburbii le se eliberează și rutele corespunzătoare, iar fosta componență comunistă a primăriei din Bălți a emis, în temeiul acestei legi, o hotărîre privind interdicția de intrare în oraș. Tot atunci, la marginea orașului au fost instalate noi indicatoare rutiere, dar transportatorii au contestat decizia în instanță. Actualul viceprimar al orașului Bălți Igor Șeremet spune că, din start, a înțeles lipsa de perspectivă a procesului propunînd de mai multe ori reprezentanților transportatorilor să elaboreze împreună cu experții ANTA să elaboreze alte reguli, care ar fi fost convenabile, în primul rînd, pasagerilor.

Pe durata procesului, transportatorii au refuzat negocierile. Apropo, faptul că ei au contestat o decizie mai veche a primăriei, nu a schimbat practic nimic: regulile ANTA au rămas aceleași, iar intrarea în oraș pentru debarcarea pasagerilor interzisă. Cu toate acestea, ei intrau. Clienții erau lăsați și luați la stații improvizate, iar problemele cu structurile de control ale MTID și MAI, cel mai probabil, erau rezolvate „moldovenește”.

Atunci cînd decizia primăriei Bălți luată încă la începutul anului 2015, a trecut în toamna anului 2016 prin Curtea Supremă de Justiție, poliția s-a apucat de treabă. Poate măcar acum, cineva a înțeles că trebuie să negocieze? Igor Șeremet invită transportatorii și curatorii lor de la ANTA la o ședință. Ieșire din situație este: transportul poate, de exemplu, merge pe șoseaua de centură pînă la Gara Auto, sau pot fi organizate unele stații legale în oraș. Cel mai important este să ajungă la un acord atît transportatorii, cît și structura de stat care verifică activitatea acestora.

La final, un anunț: de vineri, urmăriți pe trei posturi de televiziune republicane un subiect despre cel care se face vinovat în toate relele. Media lui Plahotniuc, ca de obicei, dă vina pe primăria din Bălți. Despre faptul că Agenția Națională Transport Auto este controlată de Partidul Democrat și se află în vecinătatea oficiului lui Vlad Plahotniuc din strada Cantemir, în aceste subiecte, desigur nu va fi spus.